Home > wat we maken > campagne > logicx arbeidsmarkt
Logicx

Logicx / Arbeidsmarktcommunicatie


Uitdaging
Logicx is een van de meest toonaangevende mobiliteitsbedrijven van Nederland. Voor diverse regio’s zochten ze goede bergingschauffeurs. Een lastige klus, want de vraag naar werknemers in de logistiek neemt toe, terwijl het aantal chauffeur afneemt.

Aanpak
We begonnen met een uitgebreide doelgroep-analyse. Interesses, online gedrag; dat soort zaken. Want wij wilden graag weten hoe we hun aandacht konden trekken en hen moesten overtuigen om te solliciteren. Op basis van die kennis gingen we aan de slag gingen met het communicatieconcept en de middeleninzet.

We zetten drie online kanalen in: Facebook, LinkedIn en display advertising. Allemaal erg geschikt vanwege de demografische en geografische targetingmogelijkheden. Dus de waste was minimaal.

Resultaat
Binnen een maand genereerden we ruim 180 hoogwaardige sollicitanten, waarvan er al een aantal in dienst zijn. Voor zoveel mogelijk conversie is de campagne tussentijds meerdere malen bijgestuurd en geoptimaliseerd. Zo hebben we meer budget naar Facebook verschoven, omdat dit kanaal uiteindelijk het beste rendeerde. Ook was het A/B-testen met verschillende call-to-actions erg nuttig op Facebook en LinkedIn.

Ook meer online resultaat? Bel even met Sjors. 055 522 15 25

terug
Online video