Tijd voor goud!

De Winterspelen in Sotsji staan op het punt te beginnen. Altijd weer spannend hoeveel medailles Nederland mee naar huis neemt, maar het belooft een spektakel te worden! Niet alleen de schaatsers, maar ook de media begeeft zich op glad ijs. De politiek neemt een belangrijke plek in tijdens deze OS. Coca-Cola heeft zijn speciale actiewebsite al gesloten, terwijl de sociale-mediacampagne van McDonald's volledig is overgenomen door homoactivisten.

De eerste merken die adverteren tegen het Russische homowetgeving en mensenrechtensituatie laten zich zien. Soms gaat dit met een serieuze toon, waarbij de reclame van Amnesty International in het oog springt. 'Bederf president Poetins feestje niet', is de boodschap. Andere merken kiezen voor de humorstrategie. Het Schotse biermerk BrewDog protesteerde met de productlancering van een nieuw bier voor mannen, genaamd Hello, My Name is Vladimir gepromoot met de hashtag #NotForGays.

Wat er ook gebeurt, morgen zitten wij in ieder geval voor de buis. Hopelijk wint Sven goud en heeft de reclamewereld ook een sportieve prestatie om op in te haken.

Succes!

Door:


Terug naar Mixed Emotions