Scheuren in het imago

Als we zeggen: de NAM, wat zeg jij dan? Juist. De meeste mensen denken aan aardbevingen en kwaaie Groningers. Niet zo vreemd natuurlijk, gezien de ontwikkelingen van de laatste jaren. De Nederlandse Aardolie Maatschappij was een sterk merk met een statige allure. En hoewel de 1.900 medewerkers er nog steeds trots op zijn, heeft het imago, net als de Groninger huizen, flinke scheuren opgelopen. Hoe ga je om met die omslag?

Chiel Seinen is communicatiemanager Groningen Aardbevingen Team van de NAM. Hij weet er dus alles van. Op Mixed Emotions Live legt hij uit hoe hij te werk gaat. Aardbevingen, schade en onzekerheden zijn gevoelige onderwerpen en vaak heeft zijn publiek allang een standpunt ingenomen. Uiteraard had Chiel geen kant-en-klare aanpak liggen. Hij heeft de afgelopen jaren juist veel geleerd en hij wil die lessen graag delen.

Ook gebruikt hij zijn jarenlange ervaring bij Shell (samen met ExxonMobil eigenaar van de NAM). Hij was daar betrokken bij de communicatie over veel gevoelige onderwerpen, zoals de boringen in Nigeria, benzineprijzen en het antitrust onderzoek over het manipuleren van olieprijzen. Kortom, een kei als het gaat om reputatiemanagement.

Door:


Terug naar Mixed Emotions