LEGO haalt Ferrari in

Sterke merken worden gebouwd, niet geboren. Dat maakt ons vak ook zo leuk! We kunnen ons goed voorstellen hoe blij de mensen van LEGO gisteren waren. Uitgeroepen als sterkste merk ter wereld, voor het eerst in haar bestaan. Er zijn niet veel bedrijven die kunnen zeggen dat ze Ferrari hebben ingehaald, maar LEGO is het gelukt.

Uit een rapport van het Britse merkenbureau Brand Finance blijkt dat de Deense speelgoedfabrikant het beste scoort op onder andere bekendheid, promotie en tevredenheid van het personeel. De film van Lego heeft ook bijgedragen aan de populariteit van het merk. Net als dat ouders het speelgoed ook goed kennen van vroeger.

Vorig jaar was Ferrari nog het sterkste merk, dit jaar staat het Italiaanse autobedrijf op de negende plaats in de top 500.  Dat de kracht van het merk afneemt, komt volgens Brand Finance doordat Ferrari al een aantal jaren de F1-titel niet heeft weten te winnen.

Andere sterke merken zijn PWC op nummer twee en Red Bull op nummer drie. Op nummer vijf staat het Nederlands-Britse bedrijf Unilever.

Merkwaarde
Er is ook een lijst bekend gemaakt met meest waardevolle merken. Twitter heeft goede zaken gedaan, want de waarde steeg van 1,5 miljard dollar in het begin van 2014 naar 4,4 miljard dollar nu.

Apple staat niet in de top tien van de lijst met de sterkste merken. Het merk staat wel op één als het gaat om de waarde van een merk: 128 miljard dollar. De nummer twee, Samsung, is net geen 82 miljard dollar waard.

Door:


Terug naar Mixed Emotions