Lang leve de ervaring

Voor interessante onderzoeken kun je ons altijd wel wakker maken. En zeker als er belangrijke lessen voor merken uitkomen. Daar doen we allemaal ons voordeel mee! Pr-bureau Havas publiceerde afgelopen week de resultaten van een onderzoek naar de veranderende relatie tussen jongeren en merken in 29 markten.

Een belangrijke conclusie uit het onderzoek is dat jongeren zijn veel bereidwilliger zijn merken deel uit te laten maken van hun persoonlijke leven dan oudere generaties. Bijna de helft van alle jonge respondenten typeert merken als essentieel. Bij 55-plussers is dit slechts een kwart. Wel even een waarschuwing: 40% van de respondenten van 16-34 jaar vindt dat merken jongeren niet serieus genoeg nemen.

Bijna 47% van de selfie-generatie besteedt daarbij liever de verdiende centen aan een ervaring dan aan producten. De meerderheid (51%) geeft de voorkeur aan spullen delen in plaats van het bezit hiervan. En ook interessant: ze willen meer door merken betrokken worden, bijvoorbeeld via crowdsourcing of maken van video's. Slimme merken moeten jongeren helpen door het aanbieden van deelbare content en ervaringen die de moeite waard zijn om te delen. Een leuke uitdaging dus. 

Op Mixed Emotions Live zullen onze sprekers meer informatie geven over het belang van klantbeleving en de kracht van delen. Kijk op www.mixedemotionslive.nl voor meer informatie en bestel je kaarten!

Door:


Terug naar Mixed Emotions