Kijkje in het brein

Prikkels, stofjes, denken, voelen. Klinkt als het brein. Merken, campagnes, consumenten, overtuigen. Klinkt als marketing. In de praktijk werken die twee goed samen. Via een filmpje zien wat er in je brein gebeurt als je het product gebruikt, da's wel gaaf! Voor merken is dit een mooie kans om met zo’n bewijsvoering consumenten te overtuigen om het product te kopen. Ik zal jullie een leuk voorbeeld geven.

Het mooie automerk Porsche komt met een nieuwe merkcampagne: Porsche Uncommen. In een serie spectaculaire video’s laat het merk zien dat rijden in een Porsche het brein op een speciale manier prikkelt. Hersendelen die normaal gesproken in ruststand staan, worden door een rit in een Porsche geactiveerd op dezelfde wijze als bijvoorbeeld in een vlucht met een straaljager. Je hersenen worden geprikkeld, je hartslag stijgt en er komt een grote hoeveelheid dopamine vrij. Dopamine ontstaat alleen in uitzonderlijke situaties, bijvoorbeeld als je verliefd bent, in een mega hoge achtbaan zit of als je oog in oog staat met een wild dier!

In deze campagne ‘raakt’ elke Porsche de hersenen op een speciale manier. En dat is precies wat Porsche wil duidelijk maken, het rijden in een Porsche is een buitengewone ervaring. Met deze overtuiging heb je de snelheidliefhebber te pakken! Benieuwd hoe deze video eruit ziet? Check it out! 

Bron: dutchcowboys.nl

 

Door:


Terug naar Mixed Emotions