Kennisdelen als drijfveer!

De vakantie is nu toch echt wel voorbij. De temperatuur daalt en de hoeveelheid vragen van klanten stijgt. Dat wordt knallen de laatste helft van het jaar. Wij zijn er in ieder geval klaar voor!

Waarom dan ook nog zoiets als Mixed Emotions Live 'erbij' doen? Die vraag krijgen we eigenlijk best vaak. Het is zeker een investering. Maar wel eentje die recht uit ons hart komt. Kennisdelen en inspireren zit namelijk in het DNA van de mensen van Emotion. We willen je namelijk helpen je merk groots te maken!

Eén ding weten wij zeker: de sleutel tot succes zit in de drijfveren van de medewerkers. Vooral de persoonlijke drijfveren bepalen de wijze en mate van kennisdeling. Lenette Schuijt spreekt bijvoorbeeld in haar praktijkboek De kracht van bezieling van drie soorten drijfveren:

  • zielsdrijfveren: wat vind je wezenlijk belangrijk (idealen)

  • egodrijfveren: je behoefte aan erkenning, zekerheid en acceptatie

  • ontwikkeldrijfveren: je kwaliteiten/talenten ontdekken en ontwikkelen, maar ook plezier hebben in groei.

De ene drijfveer is niet beter dan de andere. Het gaat juist om de mix. Als het je maar inspireert en motiveert. Is de mix goed in balans, dan ontstaat er een krachtige bereidheid aan kennisdeling en beweging. Je snapt het al: als organisatie is het belangrijk om inzicht te krijgen in die drijfveren. Wat vinden jouw medewerkers belangrijk? Iets om over na te denken!

www.mixedemotionslive.nl

Door:


Terug naar Mixed Emotions