Hoe zien jongeren een Facebook pagina van een merk?

Wie kent het niet... Even Facebook checken voor nieuwe statusupdates van vrienden. Of dat vrienden een pagina hebben geliked en je nieuwsgierig bent naar de pagina van het merk. InSites Consulting heeft onderzoek gedaan hoe jongeren een Facebook pagina van een merk zien. Het onderzoek is uitgevoerd bij 4.065 respondenten tussen de 15 en 25 jaar in 16 landen. Een opvallend resultaat kwam naar voren.

Slechts 2% van de jongeren ziet een Facebook pagina van een merk als een betrouwbare bron van informatie. Wat 'gewone' consumenten op online fora en blogs schrijven, is voor 28% van de jongeren betrouwbaar. De mening van vrienden over een merk of product wordt door 13% als geloofwaardig gezien. Terwijl de mening van andere merkgebruikers door 18% als geloofwaardig wordt gezien. Dit is opvallend, jongeren hechten dus meer waarde aan de mening van 'gewone consumenten' en merkgebruikers, dan aan die van vrienden. Je zou juist denken dat dit andersom is.

Benieuwd naar alle resultaten van het onderzoek over de Nederlandse jongeren? Zie de volgende presentatie

Door:


Terug naar Mixed Emotions