Het belang van e-mailmarketing

Hoe gebruikt de Nederlander zijn e-mail en hoe verhoudt e-mail zich tot andere marketing- en communicatiekanalen? Het Nationaal E-mailonderzoek zoekt antwoord op deze twee belangrijke vragen. In totaal zijn aan bijna 1.000 Nederlandse consumenten 25 vragen voorgelegd die marketing- en communicatieteams kunnen helpen keuzes te maken en prioriteiten te stellen.

Nederlander ontvangt reclame graag via e-mail
Opvallend is dat de Nederlandse consument een overduidelijke voorkeur heeft voor het ontvangen van reclame via e-mail. Maar liefst 68% geeft aan e-mail te prefereren boven andere kanalen. Het is daarom belangrijk om e-mailings zo effectief mogelijk te maken door bijvoorbeeld personalisatie, segmentatie en dynamische content. Maar niet minder belangrijk is het goed leren kennen van je relaties door profielverrijking.
Meer weten over de resultaten van het onderzoek? Bekijk hieronder de infographic voor de acht belangrijkste en meest opvallende resultaten.

Aan de slag met e-mailmarketing
Wist je dat wij je kunnen helpen met het versturen van e-mailings? Wij zijn partner van MailPlus, leverancier van professionele e-mailmarketing software. Wij helpen je met het ontwikkelen van een template en het inrichten van de database, zodat je zelf eenvoudig nieuwsbrieven kan opmaken en versturen. Ook kan je de resultaten monitoren en rapportages maken. Meer weten? Neem contact met ons op voor meer informatie.




Door:


Terug naar Mixed Emotions