Goede content tijdens de Mixed Emotions KennisLunch

Veel marketeers zijn in een wereld terechtgekomen die ze een beetje eng vinden. De wereld van contentmarketing. Hoe pak je dat in hemelsnaam goed aan? Stay cool! Zo moeilijk is het ook allemaal weer niet. Als je het maar met beleid aanpakt. En dat is: vanuit een centrale gedachte, vanuit je merk, met als doel dat merk groots te maken.

Tijdens onze Mixed Emotions KennisLunch presenteerden Marc en Michel een heldere visie op contentmarketing aan onze relaties. Gemist? Jammer. Maar we zijn de kwaadste niet. Hier een checklist voor goede content:

  1. Simpel

    Zorg dat je content simpel is. Probeer bijvoorbeeld niet meerdere onderwerpen in één post te combineren.

  2. Waardevol
    Maak content die waarde heeft voor je doelgroep. En waarde kun je opvatten in de breedste zin van het woord!

  3. Emotioneel
    Voeg emotie toe aan je bericht. Hoe? Vertel een verhaal of voeg een plaatje toe dat echt wat doet.

  4. Deelbaar
    Waarom zou je doelgroep jouw bericht delen met hun netwerk? Denk hier over na!

  5. Doelgericht
    Wat is het doel van je bericht? Bekijk je content nog eens kritisch: wordt het doel hiermee echt bereikt.

  6. Relevant
    Wees vooral relevant voor je doelgroep. Elke organisatie is een expert op hun vakgebied. Laat dat vooral zien.

  7. Vindbaar
    Heb je nagedacht over de vindbaarheid van je bericht? Bedenk twee of drie belangrijke zoektermen voor je content en verwerk deze in je bericht.

  8. Toegankelijk
    Hoe ziet je content eruit? Leest het prettig weg? Zorg dat je content makkelijk te consumeren is!

 

Het is echt geen must om op alle 8 punten dik te scoren, maar probeer ze wel toe te voegen. Succes! En kom je er toch niet uit, dan mag je ons best om hulp vragen.

Door:


Terug naar Mixed Emotions