Ff appen...

WhatsApp is overal. Dagelijks versturen zo’n 1 miljard gebruikers wereldwijd 42 miljard berichten. Niet gek dus om WhatsApp op te nemen in je middelenmix. Steeds meer organisaties doen het al, bijvoorbeeld om hun klanten extra service en gemak te bieden.

Albert Heijn ziet mogelijkheden in het laagdrempelige karakter van de app. Ook verzekeringsmaatschappijen als Interpolis en FBTO gebruiken het, als manier van webcare. En experts verwachten dat dit nog maar het begin is.

Wel goed om in gedachten te houden: WhatsApp is een middel, geen doel. Het is ook niet per se geschikt voor elke organisatie. Tip: begin klein. Kijk wat het doet binnen de doelgroep en zorg voor de juiste faciliteiten en capaciteiten binnen je organisatie als klanten je weten te vinden. Want: antwoordsnelheid is een voorwaarde.

Ook wij bekijken de mogelijkheden voor het inzetten van WhatsApp bij nieuwe cases en campagnes. WhatsApp is het meest geliefd bij de groep tussen 18 en 39 jaar. De houding ten opzichte van het middel is al positief en het gebruik ervan allesbehalve nieuw. Met een gemiddelde klantwaardering van 8,2 is er op dit moment geen communicatiekanaal met een hogere tevredenheid.

Meer weten over het zakelijk succesvol inzetten van WhatsApp? Dat kan.

Bron: Frankwatching

Door:


Terug naar Mixed Emotions