E-mailmarketing verovert positie terug

Van de 3 belangrijkste online kanalen voor 2013, scoort e-mailmarketing met 84% fors hoger dan de marketingkanalen SEO (54%) en social media (49%). Opmerkzaam is dat mobile marketing nog steeds niet hard groeit. Marketeers integreren e-mailmarketing steeds vaker als aparte strategie in het totale (online) marketingplan. En van de ondervraagden zegt 40% van de marketeers meer te gaan investeren in e-mailmarketing. Opvallende uitkomsten zijn ook dat op zondag de open ratio voor B2B flink stijgt en dat B2C-mails op zondagen een piek in de CTR laat zien. Het komt erop neer dat B2C e-mailings het beste op zaterdag verstuurd kunnen worden. En liever niet op dagen als woensdag of vrijdag, aangezien dan voor de meeste branches al de meeste e-mails verstuurd worden. Integratie van e-mail met social media, beter segmenteren om relevante content te kunnen versturen en optimalisatie conversie van e-mails en landingspagina's worden de belangrijkste uitdagingen voor 2013. De essentie is dus om goed na te blijven denken over je verzendmomenten en vooral door veel, heel veel te blijven testen (bron: E-mail Benchmark van E-Village en RapidSugar).

Emotion denkt graag met je mee over e-mailmarketing. Want ook wij zien het verzenden van e-mailings in een groter perspectief dan slechts een druk op de verzend-knop. Wil je hier eens met ons over sparren? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

Door:


Terug naar Mixed Emotions