E-mail is terug van nooit weggeweest

E-mailmarketing werkt. Zo simpel kunnen we het stellen. De Return On Investment is goed en het zorgt voor 40 keer meer nieuwe klanten dan sociale media. In 2014 is er nog steeds volop ontwikkeling, terwijl er ook mensen in het vak zijn die dachten dat e-mail door sociale media zou worden weggevaagd. Not!

In de E-Village E-mail Benchmark geven 43% van de marketeers aan dat ze meer willen investeren in e-mailmarketing. Maar dan natuurlijk niet in het wilde weg. Relevantie, segmenteren binnen doelgroepen en conversie-optimalisatie zijn de grootste uitdagingen. Hoe gaan we die te lijf? Door te meten natuurlijk! Alleen doen weinig marketeers dat…

Maar 31% van de marketeers doet aan pre-testing en maar 17% -shocking!- analyseert achteraf. Wij van Emotion zijn fan en partner van MailPlus, met name omdat je daar zo goed kunt meten. Je legt een database aan van je klanten en je kunt aan de slag. De database wordt verrijkt door de clicks van je klanten en bijvoorbeeld door enquêtes toe te voegen. Per artikel, knop of link is de doorklikratio te analyseren en zo verder. En MailPlus stuurt je netjes elke maand een rapportage.

Hoe beter je je klanten leert kennen, hoe beter je de content kunt afstemmen, en relevant en dynamisch kunt maken. Zelfs het opmaken van de e-mail is in MailPlus een makkie. Emotion helpt je natuurlijk ook. Niet alleen met uitgebreid advies en de juiste content. We helpen je wegwijs te maken in het programma, we maken een template voor je en sturen met je mee in de optimalisatie. Oh, en liever MailChimp? Doen we ook voor je!

Door:


Terug naar Mixed Emotions