Digital Marketing Live!

Afgelopen woensdag en donderdag (20 en 21 maart) was de Westergasfabriek in Amsterdam het decor voor Digital Marketing Live. Emotion, in de persoon van Wouter en Liesbeth, brachten gisteren (donderdag 21 maart) een bezoek aan dit jaarlijkse event. Een korte samenvatting van de bevindingen:

Digital Marketing Live kende 4 verschillende zalen; online optimization, mobile, digital advertising en social. Verschillende sprekers namen 30 minuten de tijd om een voorbeeldcase, strategiemodellen, achtergrondinformatie of anders te presenteren. De één wat diepgaander dan de ander, maar nuttig en interessant om zoveel verschillende experts aan het woord te zien.

Hans Molenaar vertelde over het belang van social media, en het belang van een gedegen social media strategie. Niet zozeer nieuwe dingen gehoord, maar goed om te horen hoe anderen hiermee omgaan.

De Amerikaan Jim Haven vertelde over 'Seattle's Best Coffee', een 'value brand' van Starbucks. Dit merk groeide door een volledige 'rebranding' van 500 volgers op Facebook naar meer dan 640.000! Een (koffie)speler die inmiddels meetelt in Amerika.

Auke van Hout sprak over de cookiewetgeving. Over wat nou wel en niet de bedoeling is, maar vooral ook naar de huidige stand van zaken. Volgende week volgt er een nieuwe 'whitepaper' met de laatste 'spelregels'. Uiteraard berichten wij hier tegen die tijd over.

Ook Hans van der Meulen vertelde over het belang van social media en bijbehorende strategie. Ook benadrukte hij voor alle ouders dat het niet 'cool' is om je kinderen te volgen, laat staan actief te reageren en gênante foto's van vroeger te uploaden. Zij kregen een overzicht met de dingen die je als ouder vooral niet moet doen op Facebook! 

Arthur Clement gaf een mooi voorbeeld van hoe merken elkaar versterken. Hij behandelde de voorbeeldcase van chipsmerk Chio en het populaire RTL-programma Expeditie Robinson. En met name ook de rol van 'interactie' via een speciaal ontwikkeld online platform waarmee je een eigen 'Expeditie Robinson' reis kon winnen.

En tot slot vertelde Lars Smit over de 'social case' #ANWBelektrisch. Een project waarbij een groot aantal personen een week lang een elektrische auto mochten testen. De aanpak van de campagne, de behaalde resultaten en ook de presentatie viel wat tegen, maar het idee/concept sprak ons erg aan.

Al met al een nuttige dag met veel snelle, nuttige en leerzame presentaties. Zeker de moeite waard voor marketeers en communicatiespecialisten!

Door:


Terug naar Mixed Emotions