De superpromotor in het OV

Nieuwe reizigers enthousiast maken voor het openbaar vervoer? Klinkt als een grote uitdaging en dat is het ook zeker! In opdracht van de Stadsregio Amsterdam hebben we samen met marketingadviesbureau Flow Resulting de campagne OV-promotors ontwikkeld.

300 reizigers met een abonnement van Connexxion, EBS en GVB zijn persoonlijk gevraagd OV-promotor te worden. Met als opdracht vrienden, familie, buren of collega’s enthousiast te maken voor het openbaar vervoer. En dan ontvangen zij ook nog eens een gratis maandabonnement. Tja, wie wil dat nou niet?!

Tegenwoordig gaat het steeds meer om het benutten van betrokken consumenten, de bekende superpromotors, ambassadeurs of refferals. Zo bouw je van onderaf aan je merk en creëer je waardevolle, sterke relaties. Daarom was het uitgangspunt van deze campagne een persoonlijke benadering, doorvertaald in een DM, landingspagina en website.

En ja, het gaat de goede kant op! We hebben 25 enthousiaste OV-promotors. Geen verkeerd resultaat voor een pilot. De enthousiaste OV-promotors zijn druk bezig nieuwe reizigers te werven. En dat gaat goed, want de aanmeldingen lopen storm!

Door:


Terug naar Mixed Emotions