Bouw een verhaaltje!

Het kan je bijna niet ontgaan zijn; storytelling staat op alle trendlijstjes van 2014. Want tegenwoordig kom je er niet meer met alleen gortdroge feiten. Die vind je zo op het internet. Je mogelijke klanten willen zich identificeren met je product of dienst. Storytelling helpt om een stevige verbinding te leggen. Krachtige verhalen leveren vertrouwen op, maar niet ieder verhaal voegt iets toe aan je bedrijf.

Lego heeft het begrepen met The Lego Movie. Kinderen lachen en ouders giechelen mee. Ze creëren een goed verhaal met hun product in de hoofdrol, maar het is tegelijkertijd een commercial van 90 minuten.

Hoe hebben ze dit gedaan?
1: De film is goed geschreven voor kinderen én ouders
2: Het product is de film! Iedere scene is opgebouwd uit Lego
3: Er zitten een herkenbare boodschappen in de het verhaal, zoals: 'je bent nooit te oud om iets te maken', 'laat je fantasie de vrije loop' en 'er zit een bouwer in ons allen!'

En tot slot, maar zeker niet onbelangrijk; ze proberen je niet direct iets te verkopen. Lego heeft een hoger doel. Ze dagen oud en jong uit om iets te bouwen wat hun eigen fantasie te boven gaat. Lego verkoopt geen blokjes, ze verkopen mogelijkheden. Met die ervaring bereik je zoveel meer dan met die gortdroge feiten. Wanneer begin jij met het vertellen van verhalen?

Door:


Terug naar Mixed Emotions