Adverteren via social media

Al is social media onderdeel van, of in veel gevallen een extra laagje over het online landschap. Het blijft een belangrijk onderdeel voor veel merken en bedrijven. En daar valt natuurlijk wat voor te zeggen. Alleen Facebook heeft al meer dan 1 miljard gebruikers. Gelukkig worden de mogelijkheden om te adverteren binnen deze platformen ook steeds breder. Door unieke targetingsopties kun je namelijk heel gericht adverteren.

De belangrijkste voor- en nadelen van adverteren via deze social media platformen op een rijtje:

Facebook
+ Goed voor branding merk en doorverwijzen naar FB apps of pagina's
- minder goed geschikt voor direct sales omdat men in 'persoonlijke' Facebook omgeving zit

LinkedIn
+ Goed voor leads zakelijke contacten (B2B) door te adverteren op functieomschrijving
- Pas sinds kort mogelijk om te adverteren (in Nederland)

Twitter
+ Mogelijkheid om Tweets of accounts te promoten
- Adverteermogelijkheden in Nederland nog minimaal

Door unieke targetingopties en de toename gebruikers en het gebruik van social media, wordt het steeds interessanter om te adverteren via social media.

Door:


Terug naar Mixed Emotions