3 simpele stappen?

We hebben net een leuke campagne ontwikkeld voor Translink, het bedrijf achter de OV-chipkaart. Translink lanceerde samen met vijf vervoerders uitcheckgemist.nl. Reizigers die een uitcheck hebben gemist, krijgen in drie simpele stappen hun saldo terug.

De campagne die we hebben gemaakt was niet in drie simpele stappen gedaan, maar was wel heel erg leuk om te doen. Om jullie een idee te geven, hieronder drie van onze stappen om deze campagne te realiseren:

  1. Het concept. Bij Emotion betekent dit dat we ons glazen hok in gaan, aan tafel gaan zitten en gaan brainstormen. We vroegen ons af waarom mensen nou een uitcheck missen. ‘We denken er vaak gewoon niet aan’, was onze conclusie. Of ‘we hebben haast’. Een leuke invalshoek om verder op door te gaan.
  2. Het beeld. We wilden als beeld iemand die gehaast van een poster of flyer zou afrennen. Twee sportieve collega’s werden opgetrommeld: Dewi en Wessel. Samen met hen gingen we naar de studio van fotograaf Sjoerd. We hadden tassen vol verschillende outfits mee. Sjoerds studio was best klein, en Dewi en Wessel moesten hard rennen, wat voor grapppige taferelen zorgde. Dewi die bijna tegen een muur aanliep bijvoorbeeld. Maar het resultaat is super.
  3. De uitrol. Toen we eenmaal beeld hadden en de posters en dergelijken waren vormgegeven, moesten we nog zorgen voor zichtbaarheid. De vervoerders kozen voor middelen in allerlei vormen en maten, alles om de reiziger maar te bereiken. Waar kan dit het beste? In de voertuigen en op de stations. En daarom kun je bijvoorbeeld onze Dewi binnenkort bewonderen op Amsterdam CS. Rennend het beeld uit.

Post je een foto op onze Facebook als je Dewi of Wessel hebt gespot?

Door:


Terug naar Mixed Emotions